Układanie bloków jeden na drugim wydaje się dość nieskomplikowaną grą. Ale w rzeczywistości zabawka do układania w stos oferuje zaskakująco różnorodną listę korzyści dla Twojego dziecka. Powodem jest to, że zabawka do układania w stos aktywuje jednocześnie prawą i lewą półkulę mózgu dziecka, szkoląc zarówno kreatywną, wizualną percepcję dziecka, jak i umiejętności analityczne i rozwiązywania problemów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj cały artykuł.
Główne punkty:
Zbuduj, zburz, powtórz
Układanie zabawek może wyglądać inaczej – niektóre są wysokie, inne niskie, a jeszcze inne proszą dziecko o nałożenie na siebie pierścionków – ale wszystkie działają w podobny sposób. Doradca rodziny, Lola Jensen, wyjaśnia, dlaczego zabawka do układania jest tak fascynująca w oczach małych dzieci
“Chodzi o radość z powtarzania. Małe dzieci uwielbiają próbować swoich sił w starciu ze znajomymi przedmiotami i dla nich oglądanie zderzających się ich stosów klocków jest dla nich równie zabawne, jak przy odbudowie wieży. Dlatego też niemowlęta i małe dzieci lubią wielokrotnie upuszczać przedmioty na ziemię – aby zobaczyć, co się dzieje i dokładnie zbadać pojęcie grawitacji”
4 korzyści z zabawek do budowania.
Układanie klocków jeden na drugim rozwija fizyczne i poznawcze zdolności Twojego małego konstruktora na kilka sposobów. Lola Jensen wymienia kluczowe korzyści, jakie małe dzieci czerpią z zabawy zabawkami układanymi w stos:
„Twoje dziecko uczy się podnosić przedmioty, używając mniejszych mięśni dłoni i nadgarstków, i uczy się koordynować ruchy rąk z ich wizualnym wkładem. Rozwija to zarówno ich delikatne funkcje motoryczne, jak i koordynację ręka-oko”.
„Sprawdź, czy możesz znaleźć zabawkę do układania w stos, w której każdy pojedynczy klocek ma swój własny kolor, kształt lub rozmiar. W ten sposób maluch nauczy się odróżniać małe od dużego, jasnoniebieskie od ciemnoniebieskiego, a Ty pobudzasz oko dziecka do wychwytywania drobnych szczegółów”.
„Dzieci uczą się metodą prób i błędów, a zabawka do układania w stos jest doskonała do wypróbowywania różnych strategii. Niektóre strategie odniosą sukces, inne nie, ale wszystkie torują drogę do zrozumienia przez dziecko działań i ich konsekwencji”.
„Ukończenie wieży do układania w stos wymaga dużej koncentracji i poprawia zdolność Twojego dziecka do skupienia się na zadaniu. Kolejnym pozytywnym efektem ubocznym jest cicha, uważna przerwa, którą mózg Twojego dziecka cieszy się, gdy jest zanurzony w grze w sortowanie i układanie.”
Przedmioty powiązane:
LATARNIA
TĘCZA